ΑΛΚΟΟΛ: ΠΩΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΘΥΣΙ

Αλκοόλ & Μεθύσι:
Είναι θέματα που απασχολούν όλους μας, και ιδιαίτερα τους νέους, ενήλικους αλλά δυστυχώς και τους ανηλίκους, οι οποίοι πίνουν, παραβαίνοντας το νόμο, αλλά και ζημιώνοντας πολλαπλά την υγεία τους.
Ξέρω ότι ο καθένας μας προσωπικά έχει ανάγκη να “ξεδώσει”, να ξεχάσει τα άγχη του, να αισθανθεί ψυχική ευφορία. Ωστόσο, όχι επί ζημία της υγείας του, που είναι πρωταρχικό αγαθό! Μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό! Και ας έχουμε υπόψη μας και το εξής: οι συνέπειες στην υγεία μας είναι και άμεσες και μακροπρόθεσμες. Ενδεικτικά αναφέρω, τις στομαχικές διαταραχές (έλκος στομάχου πχ.) αλλά και τις ηπατικές (π.χ. κίρρωση ήπατος κλπ), ανάμεσα στο πλήθος ιατρικών, ψυχιατρικών, κοινωνικών αρνητικών συνεπειών του αλκοολισμού (ως φαινομένου).
Όσα θα μοιραστώ μαζί σας παρακάτω αποτελούν εμπειρικά διαπιστωμένες παρατηρήσεις που συμπυκνώνουν επιστημονικά πορίσματα των επιστημών υγείας, συνδυασμένα με εμπειρίες από τον κοινωνικό μου περίγυρο. Για περαιτέρω έρευνα, ενημέρωση αλλά και για την εφαρμογή τους, είναι υποχρεωτικό να συμβουλεύεστε τους ειδικούς (γιατρό, φαρμακοποιό, διαιτολόγο κλπ.)

Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στο αλκοόλ, η χρυσή τομή είναι η διατήρηση ισορροπιών, δηλαδή η κατανάλωση με σύνεση και προσοχή, αναλόγως πάντα και με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του καθενός, όπως ηλικία, φύλο, ιστορικό φαρμάκων, βάρος κλπ. Δεν θα σας προτείνω, λοιπόν, να το αποφύγετε εντελώς, θα σας επισημάνω όμως πώς να μην γίνουμε έρμαιά του. Είναι γεγονός πως (σχεδόν) όλοι μας κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε μεθύσει, περισσότερο ή λιγότερο.

Κανόνες για να μη μεθύσει κανείς:
1. Πρέπει να πίνουμε έχοντας καταναλώσει επαρκή ποσότητα φαγητού.
2. Προτιμάμε τα ποτά που έχουν λιγότερη περιεκτικότητα σε αιθανόλη, π.χ. κρασί έναντι vodka κλπ.
3. Βοηθάει πολύ το να έχουμε αυτοσυγκράτηση και να θέτουμε ένα όριο στο πόσο πίνουμε ανά ώρα. Γνωρίζουμε και τα δικά μας όρια, αν είμαστε άμαθοι, αν είμαστε καταβεβλημένοι σωματικά ή ψυχικά, αν λαμβάνουμε φάρμακα κλπ. Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευόμαστε όταν ακολουθούμε αγωγή ή έχουμε αμφιβολίες τους ειδικούς και δεν παίρνουμε γενναίες πρωτοβουλίες. Μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην υγεία.

Πρακτικά τώρα και ιδίως στους φοιτητές έχω να προτείνω τα εξής (βγαλμένα και από προσωπική πείρα):
1. Να προτιμούν να πηγαίνουν σε μέρη όπου μπορούν να καταναλώσουν φαγητό μαζί με το ποτό, αν είναι δυνατόν φυσικά.
2. Να έχουν πάντα τρόπο (μεταφορικό μέσο) επιστροφής στο σπίτι, π.χ. κάποιος φίλος που δεν ήπιε και μπορεί να οδηγήσει ή να καλέσει μεταφορικό μέσο.
3. Να μην οδηγούν ποτέ έχοντας καταναλώσει αλκοόλ.
4. Να φροντίζουν να διακρίνουν το νοθευμένο από το μη νοθευμένο ποτό, και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την επιλογή των μερών που θα επισκεφθούν. Οι κανόνες υγιεινής πρέπει να τηρούνται αυστηρά.
5. Να είναι προσεκτικοί στις αντιδράσεις τους αν τυχόν μεθύσουν, καθώς μπορεί να ζημιωθούν πολλαπλά.
6. Να είναι γνώστες των βασικών ιατρικών αρχών γύρω από τον αλκοολισμό που απαιτούνται από τον καθένα μας για να αποφύγουμε τα χειρότερα.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s