ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Η φοιτητική ζωή, αποτελεί όσο μεγάλη κι αν είναι, μία περίοδο ανάπτυξης σώματος και πνεύματος. Γι’ αυτό, η ενίσχυση του οργανισμού μας πρέπει να αποτελεί στόχο ζωής μας, καθώς τώρα τίθενται τα θεμέλια για το μέλλον μας. Θυμηθείτε! Δεν θα είμαστε 20άρηδες για μια ζωή! Γι’ αυτό φροντίζουμε για να έχουμε!!!

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από την παραμέληση της διατροφής μας κατά τη φοιτητική ζωή είναι πολλοί και σημαντικοί. Συνδέονται συνήθως με τις φτωχές διατροφικές μας συνήθειες. Μη όντας ειδικός διατροφολόγος – διαιτολόγος θα αρκεστώ σε απαρίθμησή τους, ώστε να αποτελέσει αυτή εφαλτήριο αναζήτησης και βελτίωσης της διατροφής μας και άρα της υγείας μας.

1. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων και αρκετά συχνά έτοιμου φαγητού (fastfood) αποστερεί τον οργανισμό μας από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ενώ ευνοεί την ανάπτυξη παχυσαρκίας και στα δύο φύλα, και την κυτταρίτιδα (σχεδόν αποκλειστικά στις γυναικες). Αποφεύγουμε όσο γίνεται τα έτοιμα τρόφιμα. Επιλέγουμε μαγειρευτά φαγητά, αν είναι ανάγκη να δειπνήσουμε έξω, όχι πολύ πικάντικα.

2. Η γρήγορη κατανάλωση φαγητού μπορεί να προκαλέσει στομαχικά και εντερικά προβλήματα. Μπορεί π.χ. να προκληθεί γαστρίτιδα ή σε ακόμη σοβαρότερες περιπτώσεις πεπτικό έλκος, λαμβανομένων υπόψη και των άλλων αιτιών της κάθε περίπτωσης. Τρώμε αργά και σταθερά και μασάμε καλά την τροφή μας.

3. Ακόμη και αν το φαγητό μας φαίνεται εξωτερικά αναλλοίωτο, ενδεχομένως βακτήρια που επιβιώνουν μέσα σε αυτό προκαλούν δηλητηριάσεις κ.ά. Προσοχή λοιπόν από πού επιλέγουμε να φάμε, να παραγγείλουμε κλπ. Πρέπει να γνωρίζουμε τις συνθήκες υγιεινής του κάθε μαγαζιού, πριν το εμπιστευτούμε! Αν είναι δυνατό και εύκολο, προσέχουμε να προμηθευόμαστε φαγητά από μαγαζιά που ξέρουμε τις συνθήκες υγιεινής κλπ.

4. Η μη κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού μπορεί να αφυδατώσει τον οργανισμό και να προκαλέσει αδυναμία και ατονία, ενώ επιδρά αρνητικά και στην εμφάνιση της επιδερμίδας (αφυδατωμένο δέρμα).

5. Ιδιαίτερες επιφυλάξεις εγείρουν και οι ΓΤΟ (Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί), ένας τομέας με αβέβαιες επιπτώσεις στο μέλλον της ανθρωπότητας. Επιλέγουμε λοιπόν εστιατόρια και όχι τόσο ταχυφαγεία και αλυσίδες έτοιμου φαγητού.

6.  Όσοι φοιτητές κάνουν ειδική διατροφή(π.χ. για απόκτηση όγκου ή γράμμωσης), πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τα συμπληρώματα διατροφής που καταναλώνουν, καθώς αυτά μεταβολίζονται στο συκώτι με πολλαπλές παρενέργειες που καθίστανται ορατές και από τις μικροβιολογικές εξετάσεις. Η λήψη βιταμινών και συμπληρωμάτων ακόμη και από μη αθλητές στις σωστές ποσότητες  και χρήζει άρα συμβουλής ειδικού.

7. Προσωπικά συστήνω να αποφεύγετε όσο μπορείτε τα τηγανητά αλλά και τα αλατισμένα τρόφιμα. Το αλάτι εξάλλου (NaCl) είναι μια ουσία τοξική για τον οργανισμό.

8. Χρήσιμη η ζάχαρη αλλά σε λογικές ποσότητες! Γνωστό πρόβλημα η παχυσαρκία. Θα αναφέρω και τον μη γνωστό κίνδυνο καντιντίασης που μπορεί να προκαλέσει η υπερκατανάλωσή της!

9. Βάσει συγκεκριμένων ερευνών, τα αλλαντικά, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, τα πατατάκια, γαριδάκια κλπ. είναι μεν απολαυστικά, αλλά κρίνονται καρκινογόνα! Γι’ αυτό αραιώστε τα όσο μπορείτε.

10. Η σοκολάτα έχει διχάσει τρόπον τινά τους ερευνητές. Περιέχει μεν αντιοξειδωτικές ουσίες για τη μείωση του κινδύνου αθηροσκλήρωσης και εν γένει καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά ενισχύει την παχυσαρκία, η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί ιατρικά, διατροφολογικά και αισθητικά.

11. Βάλτε πολλά φρούτα και λαχανικά στο ψυγείο σας! Επιλέξτε μήλα, μπανάνες, πορτοκάλια, μανταρίνια κλπ και μαρούλι, λάχανο, καρότο και ό, τι άλλο σας ευχαριστεί! Φάτε άφοβα!

Αυτά κατά βάση ήθελα να επισημάνω από προσωπική εμπειρία! Κατά τα άλλα, κινητοποιηθείτε και αλλάξτε τον τρόπο διατροφής σας για την υγεία σας! Τώρα χτίζουμε τα θεμέλια του μέλλοντος! Μία φορά ζούμε!! Ας δώσουμε έμφαση στον άνθρωπο!

Ακολουθούν δύο εικόνες από φαγητά, τα οποία ναι μεν είναι απολαυστικά, αλλά σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να καταστούν επικίνδυνα.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s